Implantologie behandeling

Implantologie behandeling

Op deze pagina wordt stapsgewijs duidelijk gemaakt hoe een implantologie behandeling er uit ziet.

Eerste stap: in kaart brengen van de situatie

Tijdens dit consult brengen wij uw algemene gezondheid en mondsituatie in kaart. Ook wordt er gekeken of er voldoende kaakbot aanwezig is. Als dit niet het geval is, kan onze implantoloog de hoeveelheid kaakbot eventueel aanvullen met een herstelbehandeling. Verder wordt de breedte van uw kaak gemeten, onderzoeken we de conditie van uw tandvlees en kijken we hoe eventuele tanden en kiezen op elkaar passen.

Mogelijk worden er gebitsfoto’s gemaakt of afdrukken genomen zodat het tandtechnisch laboratorium een mal van uw gebit kan maken. Bij een all-on-4 of all-on-6 prothese wordt er een (driedimensionale) CT-scan van uw kaak gemaakt. Dit is nodig om de exacte positie van de toekomstige implantaten te kunnen bepalen.

Tweede stap: tandimplantaten plaatsen

Onze implantoloog plaatst de implantaat onder een plaatselijke verdoving in de kaak. Deze relatief eenvoudige ingreep is ook op oudere leeftijd prima mogelijk. Het duurt 6 tot 12 weken voordat de tandimplantaten stevig in het kaakbot vast zitten. In de tussentijd kunt u met een kleine aanpassing uw eigen kunstgebit blijven dragen. Wij zorgen er altijd voor dat u weer mét tanden de deur uit gaat.

Praktijk sfeerbeeld

Derde stap: tandimplantaten zijn vastgegroeid

Uw nieuwe tanden of kiezen worden in een tandtechnisch laboratorium gemaakt. Daarvoor hebben we een afdruk nodig waarop de positie van uw implantaten zichtbaar is. Hierin wordt gips gegoten. Na uitharding van dit gipsen model kan de tandtechnicus de kroon, brug, prothese of het klikgebit op maat maken en deze op de implantaten plaatsen.

Behandeling is klaar, en nu?

Ook een kroon, brug, prothese of klikgebit op basis van implantaten dient goed onderhouden te worden. Klik hier voor meer informatie over hoe u dit het beste kunt doen.

Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Mondzorgcentrum Heerhugowaard? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Spoeddienst

Bij acute pijn of bloedingen tijdens de openingstijden van onze praktijk belt u gewoon het praktijknummer. Buiten onze reguliere openingstijden, op feestdagen en in het weekend kunt u voor alle pijnklachten en/of spoedgevallen welke niet kunnen wachten tot de volgende werkdag contact opnemen met onze spoeddienst via telefoonnummer 0900 - 8602.

Praktijkinformatie

Openingstijden

Gesloten
maandag08:00 - 12:15 | 13:00 - 17:00
dinsdag08:00 - 12:15 | 13:00 - 19:30
woensdag08:00 - 12:15 | 13:00 - 17:00
donderdag08:00 - 12:15 | 13:00 - 17:00
vrijdag08:00 - 12:15 | 13:00 - 17:00
zaterdag08:00 - 12:15 | 13:00 - 17:00
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

J. Duikerweg 6
Heerhugowaard 1703DH
Route

Patiëntervaringen

2984 reviews · ⭐ 8.9 gemiddeld

vriendelijk, deskundig en rustgevend

Daar waar ik vroeger (andere tandarts vorige woonplaats) met angst naar de tandarts ging ga ik er nu opgewekt, zonder enige angst en met vertrouwen heen De administratieve afwikkeling vind ik echter dramatisch. Laat mij maar direct betalen met pin want het ingehuurde administratiekantoor daar heb ik nu al twee maal heel slechte ervaringen mee.

Fijne praktijk

Fijn personeel, vriendelijk en duidelijk. Goede behandeling.

Goede ervaring

Kundig en vriendelijk

Deskundige, goed uitgevoerde verwijdering spinbeugel

Sanne moest flink wat kracht zetten om mijn spinbeugel eruit te krijgen. Daarna zijn de andere brackets geplaatst. Het was weer gezellig.

Prettig, prima

Prettig, prima

Snel en goed

Dat er een stukje van één van mijn kiezen af, geen pijn dus geen haast. Binnen een paar dagen al geholpen naar volle tevredenheid.

Prima op tijd en vakkundig geholpen

Prima verzorging van mijn gebit en vriendelijk geholpen.

Goede behandeling en heel fijn contact

Altijd tevreden. Vakkundig vriendelijk geholpen

duidelijk, snel en correct

Goede communicatie en een vriendelijk en zeer kundig tandarts

Vriendelijk personeel

Vriendelijkheid vertellen precies wat ze gaan doen en stellen je er op je gemak top

Fijne mensen allemaal

Ondanks angst toch elke keer weer gerustgesteld en behandeling ondergaan.

Prima

Na verhuizing weer terug bij deze tandarts. Bevalt prima.

Een fijne ervaring.

Een prima locatie met vriendelijke medewerkers.

Prima

Fijne behandeling

Prima

Alles goed geregeld!

prima

Stipt op tijd geholpen, vriendelijk en precies werkend.

Goed geholpen

Je word snel en goed behandeld, duidelijk en je voelt je er op je gemak. Ik ben blij dat ik voor deze tandarts heb gekozen.

Duidelijke en vriendelijke behandeling

Weer een prettig bezoek aan een vriendelijke tandarts gebracht.

De tandarts is heel secuur en zorgzaam bezig.

Er wordt echr tijd voor je genomen.

Dik tevreden

Dik tevreden prima geholpen

goede behandeling en keurig op tijd

Mondhygiëniste heeft haar werk keurig en goed gedaan. Ook aardig in de contacten. Tandarts heeft de controle op tijd en snel (en ik hoop goed) uitgevoerd.

Prima voor elkaar

Een luisterend oor, een professionele blik en uitstekende zorg!

prettig om heen te gaan,

Naar de tandarts gaan is niet mijn favoriet, maar bij deze praktijk wordt je op je gemak gesteld, nemen de tijd. bespreken wat en hoe ze iets gaan doen.

Uitstekend en vakkundig.

Uitstekend en vakkundig.

Prettig geholpen

Goed geholpen