Implantologie

Implantologie

Implantologie is niet meer weg te denken uit de hedendaagse tandheelkunde en heeft al veel mensen aan een stralende lach geholpen! 

Implantologie is het onderdeel van de tandheelkunde dat zich bezighoudt met het plaatsen van tandheelkundige implantaten ter vervanging van de eigen tanden en/of kiezen. Lees op deze pagina meer over de voordelen van tandimplantaten.

Professor Per-Ingvar Brånemark uit Zweden ontdekte in de 60-er jaren dat kleine titanium staafjes moeilijk uit bot te verwijderen zijn. Aan de hand van zijn ontdekking ging hij deze lichaamsvriendelijke titanium staafjes gebruiken als verankering voor gebitsprotheses en later ook voor enkele tanden en kiezen. Deze techniek is in de jaren daarna steeds verder ontwikkeld en tegenwoordig is implantologie een onmisbaar onderdeel van de tandheelkunde en heeft het veel mensen geholpen zich weer zeker te voelen.

Lees hier meer over hoe een implantologie behandeling er uit ziet.

Praktijk sfeerbeeld

Wanneer is implantologie een goede oplossing?

  • Bij vervanging van een enkele tand of kies. Er kan dan een kroon op het implantaat geplaatst worden. Lees hier over kronen op implantaten.
  • Bij vervanging van meerdere tanden en/of kiezen. Er wordt dan meestal een brug gemaakt, maar het implantaat kan ook dienen als ondersteuning van een uitneembare constructie zoals een frameprothese.
  • Bij vervanging van alle tanden in een kaak. De opbouw kan dan bestaan uit een vaste brug of een uitneembare prothese (klikgebit) die verankerd wordt op de implantaten door middel van bijvoorbeeld drukknoppen of een staaf-constructie.
Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Mondzorgcentrum Heerhugowaard? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Praktijkinformatie

Openingstijden

Gesloten
maandag08:00 - 12:15 | 13:00 - 17:00
dinsdag08:00 - 12:15 | 13:00 - 19:30
woensdag08:00 - 12:15 | 13:00 - 17:00
donderdag08:00 - 12:15 | 13:00 - 17:00
vrijdag08:00 - 12:15 | 13:00 - 17:00
zaterdag08:00 - 12:15 | 13:00 - 17:00
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

J. Duikerweg 6
Heerhugowaard 1703DH
Route

Patiëntervaringen

2984 reviews · ⭐ 8.9 gemiddeld

vriendelijk, deskundig en rustgevend

Daar waar ik vroeger (andere tandarts vorige woonplaats) met angst naar de tandarts ging ga ik er nu opgewekt, zonder enige angst en met vertrouwen heen De administratieve afwikkeling vind ik echter dramatisch. Laat mij maar direct betalen met pin want het ingehuurde administratiekantoor daar heb ik nu al twee maal heel slechte ervaringen mee.

Fijne praktijk

Fijn personeel, vriendelijk en duidelijk. Goede behandeling.

Goede ervaring

Kundig en vriendelijk

Deskundige, goed uitgevoerde verwijdering spinbeugel

Sanne moest flink wat kracht zetten om mijn spinbeugel eruit te krijgen. Daarna zijn de andere brackets geplaatst. Het was weer gezellig.

Prettig, prima

Prettig, prima

Snel en goed

Dat er een stukje van één van mijn kiezen af, geen pijn dus geen haast. Binnen een paar dagen al geholpen naar volle tevredenheid.

Prima op tijd en vakkundig geholpen

Prima verzorging van mijn gebit en vriendelijk geholpen.

Goede behandeling en heel fijn contact

Altijd tevreden. Vakkundig vriendelijk geholpen

duidelijk, snel en correct

Goede communicatie en een vriendelijk en zeer kundig tandarts

Vriendelijk personeel

Vriendelijkheid vertellen precies wat ze gaan doen en stellen je er op je gemak top

Fijne mensen allemaal

Ondanks angst toch elke keer weer gerustgesteld en behandeling ondergaan.

Prima

Na verhuizing weer terug bij deze tandarts. Bevalt prima.

Een fijne ervaring.

Een prima locatie met vriendelijke medewerkers.

Prima

Fijne behandeling

Prima

Alles goed geregeld!

prima

Stipt op tijd geholpen, vriendelijk en precies werkend.

Goed geholpen

Je word snel en goed behandeld, duidelijk en je voelt je er op je gemak. Ik ben blij dat ik voor deze tandarts heb gekozen.

Duidelijke en vriendelijke behandeling

Weer een prettig bezoek aan een vriendelijke tandarts gebracht.

De tandarts is heel secuur en zorgzaam bezig.

Er wordt echr tijd voor je genomen.

Dik tevreden

Dik tevreden prima geholpen

goede behandeling en keurig op tijd

Mondhygiëniste heeft haar werk keurig en goed gedaan. Ook aardig in de contacten. Tandarts heeft de controle op tijd en snel (en ik hoop goed) uitgevoerd.

Prima voor elkaar

Een luisterend oor, een professionele blik en uitstekende zorg!

prettig om heen te gaan,

Naar de tandarts gaan is niet mijn favoriet, maar bij deze praktijk wordt je op je gemak gesteld, nemen de tijd. bespreken wat en hoe ze iets gaan doen.

Uitstekend en vakkundig.

Uitstekend en vakkundig.

Prettig geholpen

Goed geholpen