Pasvorm bijwerken

Pasvorm bijwerken

Rebasen: het aanpassen van het kunstgebit of klikgebit

Wij raden u aan om jaarlijks naar de praktijk te gaan voor controle aan uw kunstgebit of klikgebit. Ook wanneer u geen last heeft. Zo kunnen problemen voorkomen worden of op tijd worden opgelost. Dit gebeurt meestal door 'rebasen'. Rebasen is het aanpassen van uw kunstgebit of klikgebit zodat deze weer perfect in uw mond past. Dit zorgt niet alleen voor optimaal draagcomfort, maar een goede pasvorm zorgt er ook voor dat er minder makkelijk vuil kan ophopen onder uw kunstgebit of klikgebit.

Wilt u ook zorgeloos kunnen eten?

Wanneer u al een tijdje een kunstgebit of klikgebit draagt slinken en veranderen uw kaken doordat er geen wortels van tanden en kiezen meer in de kaak zitten. Doordat uw kaken slinken, maar uw kunstgebit of klikgebit hetzelfde blijft, is de pasvorm van de prothese na een tijd niet meer optimaal. Dit kan problemen geven zoals:

  • Loszitten van het kunstgebit/klikgebit, waardoor u niet meer goed durft te lachen, praten en eten
  • Drukplekken (pijnlijke plekken op het tandvlees of op uw wang)
  • Wildgroei van tandvlees

Maar let op! Een slecht passende prothese hoeft niet altijd voor klachten te zorgen.

Praktijk sfeerbeeld

Controle implantaten belangrijk voor de garantie

Bij een klikgebit op implantaten is een halfjaarlijkse controle ook zeer belangrijk voor de garantie van uw implantaten. Problemen met betrekking tot de implantaten kunnen dan voorkomen worden of op tijd worden opgelost. Zo behoudt u altijd uw garantie en bent u verzekerd van een optimale en langdurige implantaatvoorziening.

Prothese check

Heeft u last van uw kunstgebit of klikgebit? Of bent u al heel lang niet meer op controle geweest?

Uw prothese jaarlijks laten checken is belangrijk voor uw prothese en uw algehele gezondheid. Deze afspraak is geheel vrijblijvend en verplicht u tot niets. Tijdens deze check wordt gekeken of uw kunstgebit nog goed in uw mond past en de behandelaar controleert uw mondgezondheid. Deze check is éénmalig en geen vervanging van de periodieke controle, maar kunt u wel gebruiken indien u twijfelt of uw kunstgebit nog goed zit.

Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Mondzorgcentrum Heerhugowaard? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Wennen aan een kunstgebit

Wennen aan een kunstgebit

Ondanks dat onze klinisch prothesetechnicus uw prothese volledig op maat maakt, is het natuurlijk toch wennen. Ons advies is: houd uw nieuwe kunstgebit direct in en probeer er meteen mee te eten en praten.

Mocht er toch druk of pijn ontstaan, dan staan wij uiteraard altijd voor u klaar om de nodige aanpassingen te doen. Vijl of schuur zelf nooit aan uw prothese, maar neem contact met ons op.

Praktijkinformatie

Openingstijden

Gesloten
maandag08:00 - 12:15 | 13:00 - 17:00
dinsdag08:00 - 12:15 | 13:00 - 19:30
woensdag08:00 - 12:15 | 13:00 - 17:00
donderdag08:00 - 12:15 | 13:00 - 17:00
vrijdag08:00 - 12:15 | 13:00 - 17:00
zaterdag08:00 - 12:15 | 13:00 - 17:00
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

J. Duikerweg 6
Heerhugowaard 1703DH
Route

Patiëntervaringen

2971 reviews · ⭐ 8.9 gemiddeld

Prima

Fijne behandeling

Prima

Alles goed geregeld!

prima

Stipt op tijd geholpen, vriendelijk en precies werkend.

Goed geholpen

Je word snel en goed behandeld, duidelijk en je voelt je er op je gemak. Ik ben blij dat ik voor deze tandarts heb gekozen.

Duidelijke en vriendelijke behandeling

Weer een prettig bezoek aan een vriendelijke tandarts gebracht.

De tandarts is heel secuur en zorgzaam bezig.

Er wordt echr tijd voor je genomen.

Dik tevreden

Dik tevreden prima geholpen

goede behandeling en keurig op tijd

Mondhygiëniste heeft haar werk keurig en goed gedaan. Ook aardig in de contacten. Tandarts heeft de controle op tijd en snel (en ik hoop goed) uitgevoerd.

Prima voor elkaar

Een luisterend oor, een professionele blik en uitstekende zorg!

prettig om heen te gaan,

Naar de tandarts gaan is niet mijn favoriet, maar bij deze praktijk wordt je op je gemak gesteld, nemen de tijd. bespreken wat en hoe ze iets gaan doen.

Uitstekend en vakkundig.

Uitstekend en vakkundig.

Prettig geholpen

Goed geholpen

Word prima geregeld en behandeld

Idem

Prima

Alles op tijd

Fijne behandeling

Prettig en vakkundig behandeld.

Goede vriendelijke zorg

Goede vriendelijk zorgt

vriendelijk en goed

vriendelijk. goed .ik kom er al jaren.

Geduldig gerustgesteld en aandacht

Prettig door de plezierige rustige uitstraling en nam de tijd en onderzocht het zorgvuldig

Vriendelijke en goede behandeling.

Ik ben goed geholpen en geïnformeerd over de situatie en behandeling.

zorgvuldig en professioneel!

Eindelijk heb ik een mondhygiëniste gevonden die doet wat ze moet doen en nog veel meer, bedankt

Weer fijn geholpen

Goed advies

Goede ervaring

Tandarts luisterd goed naar jouw wensen om van de pijn af te komen

Jarenlang klant.

Kom daar al jaren, mensen met vakkennis.

Al vele jaren onze tandarts.

Zeer deskundig en vakkundig in alle facetten van het vak.

Prima behandeling

Netjes en op tijd